COUNTDOWN

Sven
Nys

Jef
Cumps

Johan
Van Overtveldt

Elke
Jeurissen

Fons
Van Dyck

Marc
Dupain

12.00 – 13.00
ONTVANGST MET BROODJES
13.00 – 13.15
INTRO
13.15 – 13.55
FONS VAN DYCK
The survival paradox.

Korte samenvatting

De levensduur van ondernemingen en merken wordt steeds korter. Hoe overleven in disruptieve tijden? Het is niet voldoende om zich aan te passen aan een snel veranderende wereld. Een onderneming moet vooral zichzelf blijven. Dat lijkt een paradox, maar hoeft het niet te zijn. Met voorbeelden van Apple, Amazon, Colruyt, De Persgroep.

14.00 – 14.30
MARC DUPAIN
Het digitale slagveld in de media.

Korte samenvatting

Is er een toekomst voor de klassieke media, de Belgische en bij uitbreiding Europese uitgevers? Consumeren we morgen media enkel nog via facebook, google of youtube? En wie zal dat nieuws dan maken? Een keuze tussen print en digitaal of is er een derde weg? Wat zijn de overlevingskansen en wat is daarvoor nodig? En heeft dat ook een belang voor onze democratie?

14.30 – 14.55
BREAK
15.00 – 15.30
JEF CUMPS
De sociocratische organisatie: wendbaar en effectief.

Korte samenvatting

Autocratisch bestuurde organisaties hebben ons dankzij hun duidelijke hiërarchie en resultaatgerichtheid veel gebracht. Maar vandaag lopen ze tegen hun limieten aan en dringt een nieuwe manier van besturen zich op. De sociocratische principes helpen organisaties om écht geëngageerde medewerkers te creëren die in zelfsturende teams maximaal resultaat neerzetten. Een lerende en wendbare organisatiestructuur zorgt dat op alle niveaus snel en effectief op veranderingen ingespeeld wordt.

15.35 – 16.05
SVEN NYS
Winnaars hebben een plan!

Korte samenvatting

Passie, structuur, team, visie, respect en toekomst zijn 6 onderwerpen die mijn als sporter enorm hebben geholpen. Deze link leggen naar het bedrijfsleven is mijn doel. Dit verhaal is perfect toepasbaar in elk bedrijf.

16.05 – 16.30
BREAK
16.30 – 17.00
JOHAN VAN OVERTVELDT
Ondernemerschap en creatieve destructie
17.05 – 17.45
ELKE JEURISSEN
Voorbij quota als enige weg naar meer diversiteit aan de top.

Korte samenvatting

Een strategie die zorgt voor 21 % positieve impact op uw winstmarge? Dat is het resultaat van genderdivers leiderschap op financiële resultaten. Wat zijn remmen en versnellers in jouw organisatie? Hoe krijg je de hele werkvloer mee? Hoe meet je succes? Guess what? There is no one size fits all. Lessons learned van 2500 leading ladies en vele bedrijven die het goede voorbeeld geven. Een strategie die zorgt voor 21 % positieve impact op uw winstmarge? Dat is het resultaat van genderdivers leiderschap op financiële resultaten (EBIT, ivm het industriegemiddelde). Er is te veel amateurisme en te weinig kennisdeling over wat werkt en wat niet als het gaat om diversiteit en inclusie. Hoe weet je waar je bedrijfscultuur helpt of remt? Welke andere doelstellingen behalve quota zijn zinvol? Hoe geraak je concreet een stap verder? Hoe krijg je de hele werkvloer mee? Hoe meet je succes? Guess what? There is no one size fits all. Lessons learned van 2500 leading ladies en vele bedrijven die het goede voorbeeld geven.Maaroe kriInspiratie en voorbeelden van bedrijven die het goed doen.

17.45 – 18.00
OUTRO
18.00 – 18.30
RECEPTION
18.30 – 20.00
WALKING DINNER

Trends Business Information levert kwalitatieve informatie over (inter)nationale bedrijven waardoor ondernemers de juiste zakelijke beslissingen kunnen nemen. Daarnaast kunnen bedrijven andere bedrijven zeer doelgericht bereiken dankzij onze verschillende communicatie tools.

Bovendien bouwen we aan een platform dat bedrijven én consumenten in staat stelt de juiste informatie en reputatie van een bedrijf op te vragen. Op dit platform kan men adverteren, consulteren, extraheren en dit op eigen kracht of in samenwerking met één van onze informatie specialisten.

UW LOGO HIER?

TL_logo_default_rgb_3
m33 (2)

Fier op zijn roots en collectie, schuwt M het experiment niet. De combinatie van hedendaagse kunst en oude meesters maakt het museum tot op vandaag uniek in Vlaanderen. Beeldcultuur van toen en nu, onder één dak.

Meer dan een museum

M springt in het oog met een mix van oude en hedendaagse kunst in het historisch centrum van Leuven. Toparchitect Stéphane Beel ontwierp een strak museumcomplex rondom het oude stadmuseum Vander Kelen-Mertens. Het museum is ook de ideale ontmoetingsplaats voor jong en oud, compleet met een centrale binnentuin en het dakterras dat een adembenemend uitzicht biedt over de skyline van Leuven.

Leopold Vanderkelenstraat 28
3000 Leuven

mleuven.be

Borremans en zonen

20.09.2019 – 26.01.2020

De beste beeldsnijder van Brabant: zo stond Jan II Borman rond het jaar 1515 bekend.Vanaf 20 september pakt M uit met Borman en zonen, de allereerste overzichtstentoonstelling rond deze Brusselse meester en zijn familie. Meer dan 120 beeldhouwwerken, maar ook schilderkunst, tapijtkunst en werk op papier komen er samen in maar liefst vijf zalen.

KUNST VAN ONDERNEMEN

info@trends-business-information.be
Roularta Media Group NV
BE 0434.278.896