FAQ

Toegang

Wat zijn de voordelen van Trends Pro?

Met Trends Pro heeft u toegang tot meer dan 200 miljoen ondernemingen in meer dan 220 landen. Zo kan u snel de gewenste bedrijfsinformatie opzoeken en uw beslissingsproces versnellen op basis van up-to-date bedrijfsgegevens.

Wij hebben voor u de gegevens van verschillende bronnen in 1 platform gegoten. Consulteer met een paar klikken de geschiedenis en status van een onderneming.

Door de nauwe samenwerking met internationale partners garanderen wij  kwaliteitsvolle informatie over de grenzen heen.

Ik wens graag toegang, hoe kan ik een account verkrijgen?

Voor toegang tot Trends Pro contacteert u onze Customer Care via info@trends-business-information.be of 02 702 70 11.

Hoe log ik in?

Aanmelden doet u door naar trendspro.be te surfen en rechts bovenaan op ‘Inloggen’ te klikken.

 

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in die u via mail heeft ontvangen.

Een login is strikt persoonlijk en mag niet worden gedeeld.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Als u ingelogd bent, kan u uw wachtwoord resetten door rechts bovenaan op het icoon van profiel te klikken. Daar vindt u de mogelijkheid om uw wachtwoord te veranderen.

Als u niet automatisch bent ingelogd, mailt u best even naar info@trends-business-information.be voor een nieuw wachtwoord.

Prijs

Hoeveel kost een login voor Trends Pro?

Om snel aan de slag te kunnen gaan, bieden wij drie formules: Trends Pro Legal, Trends Pro Finance en Trends Pro Expert. Ontdek hier de inhoud van de formules.

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Dan helpen onze experten u graag verder.

Ik heb vragen over facturatie, waar kan ik terecht?

Onze Customer Care medewerkers helpen u tijdens kantooruren graag verder via de live chat op de website, via 02 702 70 11 of info@trends-business-information.be.

Werking/Producten

Hoe gebruik ik de zoekmachine?
Hoe interpreteer ik de score?

Hoewel onze score wordt voorgesteld op een schaal van 0/20 tot 20/20, mag deze niet geïnterpreteerd worden als een cijfer dat bedrijven indeelt volgens hun kansen op slagen of mislukken. De score is een schaal om bedrijven te beoordelen op hun risico op faillissement. De definitie van het faillissement is het bankroet of het beroep op de wet voor de voortzetting van de bedrijven.

Om coherent te blijven, houdt onze score rekening met alle objectieve, openbare, officiële, relevante en beschikbare elementen die systematisch worden opgevolgd. Het gaat er niet om het risico op een min of meer laattijdige betaling van een bedrijf in te schatten. De score tracht enkel een statistisch risico van bedrijven te bepalen. Hoe hoger het risico, hoe lager de score. Het gaat echter enkel om een waarschijnlijkheid, nooit een zekerheid.

Hoe bepalen jullie de score die een bepaald bedrijf heeft?

Voor een betere beoordeling worden de gescoorde bedrijven ingedeeld in 3 basisgroepen:

  • De rechtspersonen die jaarrekeningen hebben gepubliceerd
  • De rechtspersonen waarvan er geen enkele jaarrekening beschikbaar is
  • De bedrijven in natuurlijke persoon (eenmanszaken)

 

Zowel hun kenmerken als de beschikbare informatie om hen op te volgen, rechtvaardigen dit drieledige onderscheid.

Sommige ondernemingen vertonen weinig onderscheidende kenmerken of geen falingen. Zij zijn daardoor niet gescoord.

In totaal gaat om ± 1.060.000 actieve bedrijven.

 

De verdeling van de populatie op score is de volgende (05/2019) :

 

Overzicht van de belangrijkste kenmerken die tot een nulscore of zwakke score kunnen leiden:

  • Vonnissen (opening van een faillissement, gerechtelijke reorganisatie)
  • Gepubliceerde of berekende stopzetting van activiteiten (splitsing, absorptie, interne algoritmes, …)
  • Administratieve incidenten (verlies van hoedanigheden / toelatingen, registratie, afwezigheid van vestigingen, …)
  • Gepubliceerde betaalincidenten (dagvaardingen, RSZ, protesten)
  • Het te laat publiceren of niet openbaar maken van jaarrekeningen
  • De publicatie van jaarrekeningen met verslechterde structurele, liquiditeits- en / of winstgevendheidratio’s

 

De overlap van bepaalde informatie met betrekking tot de algemene bedrijfskenmerken, en bepaalde eenmalige gebeurtenissen maakt het mogelijk om de berekening van het risico van wanbetaling te verfijnen. Bij de berekening wordt dan ook soms honderden items in overweging genomen.

Theoretische wanbetalingsgraad van ons model

Het gemiddelde percentage in België op faling is 0,8%.

Hoe bepalen jullie het kredietadvies dat een bedrijf heeft?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Kan ik meldingen krijgen van bedrijven wanneer er iets wijzigt?

Zeker, als u een bedrijf wilt opvolgen dan zoekt u het gewenste bedrijf op en vervolgens klikt u op ‘on’ naast monitoring.

 

Als er wijzigingen zijn, ontvangt u een bericht in uw mail inbox. Daarnaast ziet u ook elke keer als u inlogt op Trends Pro of er nieuwe berichten zijn in uw Pro inbox.

Krijg ik ook meldingen in mijn persoonlijke mailbox?

Het is mogelijk om te configureren dat u deze meldingen ook per mail ontvangt. Dit kan u doen door naar ‘mijn profiel’ te gaan. Kijk daarvoor uw emailadres goed na dat u heeft opgegeven onder mijn profiel.

Kan ik elke dag consulteren wat er gepubliceerd wordt in het Belgisch staatsblad?

Onder ‘dagelijkse publicaties’ kan u alle starters van een specifieke dag eenvoudig opvragen.

Wat is het verschil tussen online en offline internationale rapporten?

We kunnen de internationale rapporten in twee grote categorieën opdelen. Zo bestaan er de online rapporten, die u onmiddellijk kan consulteren, en de offline rapporten. Het laatste betekent dat u een rapport zal bestellen en dus even zal moeten wachten. Dit komt soms voor omdat deze bedrijfsgegevens moeilijker te verkrijgen zijn. Om de kwaliteit hiervan te garanderen zal er dan een actueel rapport worden samengesteld van dat bepaald bedrijf in het gevraagde land. Levertermijnen van deze rapporten kunnen variëren van land tot land, contacteer info@tbi.be voor meer informatie.

 

In de online rapporten zal u ook een onderscheid kunnen vinden. Zo werken we nauw samen met de BIGnet Alliance en lokale partners. BIGnet Alliance is een netwerk van internationale spelers die samenwerken om handelsrapporten te creëren in 1 formaat. Op deze manier kunnen we kwaliteit en uniformiteit garanderen.

Extra

Waarom kan een rapport soms minder informatie hebben dan een ander?

Hierbij is het belangrijk om rekening te houden dat de hoeveelheid van informatie zal verschillen van bedrijf tot bedrijf en van bestuurder tot bestuurder.

 

In de internationale rapporten kan de aanwezigheid van informatie ook verschillen. In sommige landen is handelsinformatie moeilijker te verkrijgen dan anderen. Dit heeft verschillende redenen, zo kan het zijn dat een bedrijf niet verplicht is om deze informatie te publiceren of dat de overheid deze informatie niet vrijgeeft.

Kan ik iets laten aanpassen aan een rapport of een toevoeging vragen?

Als u iets heeft opgemerkt in een rapport kan u hiervoor contact opnemen met ons Customer Care Team via info@trends-business-information.be, telefoon 02 702 70 11 of onze live chat.

Is het mogelijk om jullie data te integreren met ons systeem?

Dit is zeker mogelijk door onze webservices kunnen wij een link creëren met jullie systeem. Onze experten staan klaar voor u om samen te kijken wat er mogelijk is. Contacteer ons via info@trends-business-information.be of 02 702 70 11.

Kan ik bestanden of databases laten verrijken op basis van jullie database?

Ja hoor, hiervoor neemt u best even contact op met ons Customer Care team via info@trends-business-information.be, telefoon 02 702 70 11 of de chatbox.